Wednesday, December 27, 2006

At 1st time...I Was Afraid

hmmm..xtau cmner nk mulekan blog nie...nk crite psl diri sdri..bukan senang..kekadang aku sdri xtau ape yg aku nk sbnrnyer. tp...kelemahan sesorg adalah bile die sdri xtau kelemahan diri sdri. ..btol ke ayat aku nie? arrgghh janji aku paham! haaa..ni la aku..pk diri sdri je nk paham..xcube beri org lain paham aku..tp...arwah abah ade pesan .."KAU JGN ASPECT ORG LAIN BOLEH PAHAM KO..BILE TU YG KO ASPECT SMPAI BILE2 PON KO XKAN BERUBAH"..bile aku pk2 blk ayat nie..ade btol gak..haaaa..pd sape2 yg kalo bergado suke ckp.."ala..xpaham2 ke perangai aku cmner!! dah mmg aku cmnie!!" kalo dh asek nk org paham diri tu..smpai bile2 ler tak berubah! xde makne nyer perangai dr kecik xleh ubah!! semernye dtg dr diri sdri..aku benci sbnrnye bile org ckp.."dah takdir nk jd cmnie.."..yaaaaa..mmg semer yg jd dah tertules..tp..kite mampu mentakdirkan takdir sdri tp..hanya DIA yg mentadbir...DIA xkan ubah sesorg selagi diri sdri tak berusaha nk berubah....come on !! xkan tuhan nk jdkan umat die sonsang??!! semer dtg dr diri sdri sbnrnye..usehe sdri nk berubah! sesungguhnyer...yg baik dari DIA..yg burok dtg dr diri sdri..
aku?? paham ke aku ngan diri sdri??!! paham ke aku dgn kehendak aku??!! aku paham kehendak aku ape..tp..diri sdri lom mampu nk tunaikan kehendak diri!! eh?? btol ke ayat aku nie???!!!

No comments: