Wednesday, November 26, 2008

Aku & Gado ......Khing!!

26/11/08 - Smlm aku gado ngan mak mok. Korang phm2la sape mak mok ni...sbnrnye aku MC smlm..disebabkan aku sorg je yg buat sms, so xde sapela nk backup keje2 aku...so aku call mat kool soh die buat..so aku ajar die dlm fon....tpp xjln gakk..susah ckp kt fon nie..so aku dgn gagahnye g gak opis..sbb rase t/jawab tu menebal kan..eceh2!..

Smpai2 aku tros dok sblh mat kool, sbb nk ajar die...soh die buat dpn aku...aleh2 mak mok dtg dgn kelam-kabutnye. perbualan spt dibwh :

mak mok : cpt2 sape free g bank jap..urgent ni urgent..awak g shafik cpt..bos tggu
mat kool: jap..saye nk buat keje ni dulu..kang saye g..
mak mok: urgent ni pegi skrg jugak...sape lg yg boleh g?? haa awak faizal, awak g..cpt2

So, faizal pon brmurah hati g bank...faizal bwh jagaan c lebuhrayeee...then aku n mat kool sambung wat keje...
Dlm 1/2 jam cmtuh, mak mok dtg blk tmpt mat kool ckp, sile bace prbualan dibawah :

mak mok : shafik, awak tau umah kak jett kan?? awak g beli nasi ayam 2, amik duit ni..pastu balance awak
belila ape2 awak nak
mat kool: mmm..japg boleh, saye tgh wat keje niee..kang saye g
mak mok: lame lg ke?? ni jett suruh niee..urgent nie..cpt..kang kalo dh settle g tros yer

Pastu mak mok pon bla dgn tinggalkan duit rm50...aku bengang btol..ni bukan sekali 2 die buat cmnie..asal nk cpt je sure gune nama boss... mak mok xmintak permission aku pon, pdhal mat kool bwh aku, aku yg jaga keje2 mat kool..& mat kool brtjawab dgn keje2 aku kalo aku cuti or mc..same gak ngan aku, aku brtjawab dgn keje2 mat kool kalo die off...so disbbkn aku mc, mat kool kene wat keje sms yg aku broadcast ari2tu..& keje ni kene buat cpt, jgn smpi petang sbb takot dpt kat customer smpai mlm...

So, disebabkan bengang, konon2 aku nk ngadu kat head technical...aku pon on ym..dh tulis2 ape aku xpuas ati sekali rupe2nye aku tertulisssssssssss kat page mak mok daaaaaaaaaaaaaaaaa...ayarkkkkkkkkkkkkk..siap sound aku 'hang nk aku tjok ym ni kat jett kaa??'....gua budget nk soh head yg tegor, aleh2 aku yg tertegor...hahahhamuahakakkaka...pelagiii..sape xkenal mak mok..die naik operation office, dgn suare lantangnye ckp :

mak mok : aku bengang btollaaa..bak sini duit tuu..biaq aku yg p..bkn aku yg sohh ..boss yg sohhh
aku : jgnla mrh2 kak shikin..tini juz ckp je..
mak mok : ahhhh..bak sini!! bak sini duit tuh

hahahhaha..technical2 semer trkejott arrrr..dorg xtau hal sbnr..lps mak mok blarr aku citela hal sbnr..pehtu kami ramai2 gelakkk....pastu aku shoot email pd head technical aku utk menyatakn hasrat aku yg aku xnak org2 admin gune anak buah aku g sane sini UNLESS anak buah aku mmg xde keje....sbb this december aku byk amik cuti, so shafik will handle sms project including monitor sms yg aku dh wat...skrg Celcom dh launch Seringgit Seminggu...soooo shafik kene hati2 sbb real time data..xlehla nk wat keje separuh jln pastu sambung blk...

Lps aku dh settle ajar mat kool, aku blk..tp aku sggah masuk opis head technical..then terangkn ape dh jadi..head bgtau aku itu mak mok masuk opis die smbil tjok ym yg aku anta..hahhahahahaha..kecoh btoll!! n sure 1 jrj tau hall nie...ahhh lantaklaa..salah ke pe aku ckp?? die igt die sorg je leh ngamok2 dlm opiss?? gua belum tjok gua nye belang lagi..baru bg ayat dh melenting kan...aku ckp mmg tajammm..sbb aku bengang..pdhal aku dok sblah mat kool, tp wat donoo jerk kann...

Yg aku cm bengang sbb this is not 1st or 2nd time...tujelaaa..n mat kool bwh aku so pape check dulu ngan aku samada bdk tu free or tak....cmtuhla aku dulu mase mule2 keje..bkn simply soh g sane sini...n dorg bknnye opis boy.....n yg penting head technical setuju ngan pendapat aku..tujeeee...

Kesimpulannye disini, jgn perlekeh kami sbgai technical..technical2 pon kami ade anak buah..pape2 rujuk kami dulu...oiii lebuhraye, aku dgr ko pon ade story ngan somebody..ehh?? meh le kongsi2..hehehheheh


No comments: