Friday, February 6, 2009

Aku & Ujian HIV

05/02/09 - aku & syg p wat ujian HIV..kiteorg tak plan..b4 blk keje (04/02/09) syg bgtau yg kames die cuti, so kami pon plan p wat ujian..bile lg kan..even 3months lg, tp form tu valid until 6months dr tarikh ujian....kiteorg wat kat klinik kesihatan sg.buloh (masih dlm daerah gombak). Pas wat pendaftaran, staff tu soh kami p amik darah..amik darah?? gua dh cuak dah (sbb ijan kate xde amik darah, juz cucuk sikit kt jari jerk)..biar btolllll..bile amik darah aku dh pk amik darah 1 tiub tu dah...dhla sejarah amik darah aku kelakar (gua pitam mase 1st time amik drh, even dh mkn..nurse soh aku mkn lg!)..sekali nama aku n syg kene pgel...c syg soh aku yg cucuk dulu (die cover je tuhh...tah2 seriau gak!)..sekali tgk..naseb beek!! cucuk jari jerk..even sikit, leh thn gak saketnye, then cm geli2 saket ar..c syg leh gelak2 lak!..pastu time tggu result, brdebar gak..yele..aritu aku bace paper, ade kes mamat ni..even die xwat keje2 xsenonoh tuh..die ade HIV gak...tros kene tggl ngan tunang..doc ckp maybe sebab dulu die pernah xcident n masuk darah..

Haaa...tu yg aku xgemar tu...alhamdulillah..semer brjalan jln..aku & syg negative HIV...pasni proses borang nikah..haaa 1 hal lg pening pale nieee..ustaz pesan SAKSI wajib org2 yg beriman yakni org2 yg buat perintah ALLAH & tglkan larangan-NYA. Kalo WALI..xkesah, cmne burok pangai wali kite..die tetap wali kite..n die boleh tukar ngan tok kadi (salu cmtuhla)....sbnrnye aku nk cite psl hangen 1 bdn..tp next entryla..sbb ni pon cm dh pjg jerk..kang busan lak akak manes nk bace..kan??kan??

No comments: