Thursday, January 15, 2009

B4 Tido

Bosan..keje aku nguap je ha..pg td ym2 ngan Shah psl wedding photo..Shah salah seorg team fotokahwin...cite2 psl pakej..aleh2 trcerite psl keje masing2 & impian n angan masing2...Shah ni umo 3othn, junior aku kat kolej...disamping jd programmer brjaye, weekend die wat fotografi..istri die yg edit2..mmg cunla..n die ckp hasil mmg lumayan...best je dgr org2 yg ade side income, ade bisnes sdri...aku pon sbnrnye dh bosan mkn gaji, dah ar mkn gaji..gaji asek lmbat..claim xbyr2..penat je aku keje weekend, public holiday, smpaikan blk kg pon wat keje .....tp ?? claim xbg2..ape niee??...eh! ni bkn yg aku nk cite..trpesong jap...

Saje nk kongsi ngan korang, actually ape yg korg pk mase nk tido ??..disaat dh baring, gelap, mate pejam, lepas bace doa...pastu?? Sbb aku ade 1 habit yg membuatkn aku susah btol nk tido (kecuali kalo ngantok bangat arr) ..ari2, kkdg aku tdo pon brkerot2..sbb aku brpk mase nk tdo...salunye, aku pk ape yg aku dh wat 1 ari...then aku pk ape perlu aku wat pasni (lg2 nk kawen ni..), pastu berangan jap...pastu pk dose2 yg dilakukan, pastu trpk plak cmnela keadaan aku mati nnt...pastu aku leh trbyg, aku kene kapan, mandi...pastu tutup 1 bdn (aku penah trbace dlm buku pe tah, disaat mati tu..time kene mandi ke, kafan ker..kite masih boleh merase, mendengar..cume xleh brgerak jerk..yeke??), bygkanla..kene kafan, sure rimasss sbb kene balot..pastu dgr sore2 org len..ishkk..seram btol..pastu masuk liang lahad...yg paling seram, bile dikambus tanah..pastu kite dgr tanah tu kene papan penutup lahad tuh...pastu tgl sesorg dlm keadaan yg gelap, pastu kite trjage blk utk disoal siasat!! haaa..bile smpai tahap nie dgn autonye mate aku trbukak blk, pastu dade brdebar2, melilau mate aku pndang kiri kanan dlm gelap tuh..pastu peluh2 sikit...

Trossss xleh tdo.......pastu pejam blk..kerut2 dahi utk pk yg len plakk..nila mslah aku bile nk tdo..kalo keje xsiap, siap pk coding ape dulu nk wat..pastu coding ape plak...sengal btol laa..patotla aku nmpak tua dr c syg!! (benci aku org yg aku kenal ckp syg umo mude/sebaye aku! damn!). At last, utk tdo kan diri aku, aku gerak2kn jari kaki, bygkan prmandangan yg luas (langit, air, utan) ..tros aku zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....see?? itula aku kalo nk tdo. Ari2 beb!! kekdg rase nk je amik ubat tdo (kang takot xbgn plak!)..so cmnoo?? tulunnnnnnnnnnnn..tulun........

* sonok jd dorg nie..tdo jee..ala tiut2 baby tuh!! ..dr kiri: no 3,yg tgh tu no 2, yg ade putih tu no 1

No comments: