Tuesday, September 29, 2009

Alhamdulillah ..

Pregnancy ticker


Sbnrnye nk cite psl raye, tp gmbr mase raye kat fon Syg..so cite psl babyla sikit2 yer..Alhamdulillah, aku disahkan peknen pd 12/08/09..Next period patot 08/08/09 tp period xkuar2. Tande2 nk period ade..perot tegang, uri cam sengal2..Dlm ati mmg harapla sbb dh masuk 4bulan aku kawenkan...tp aku xnak pk2 sgt..takot frust.

Pd 11/08 aku beranikan diri beli tester. Balik keje aku test sdri..ade 2 line, tp cm samar2..tak bape nk confident ar time tu. Aku call hubby yg tgh keje..bile die tau sore die cam happy2 jerk. Tp aku pesan jgn suke sgt sbb xconfirm lg...Mlm tu Syg blk keje asek tersengeh2 je..kelakar time tuu..die usap2 perot aku, kiss2 perot aku yg mmg sedie boncett ni..;))

Pd 12/08, Syg ajak p klinik..katenye, atleast kalo ade doc bg ubat n kuat sikit dlm. Aku pon ye kan aje..Mase ni aku mule dah..malassssssssss..keje aku nk tidoo jerkk..tp aku mmg sedie malas kan kekwn?? Tp ni lg malas wey!!.. So kami pon g ler klinik mediveron kat Damansara Damai..wat urine test, doc tanye last period (1st day period)..so doc pon sahkan aku mengandung n usia kandungan baru 4 minggu 4 ari. Doc juz bg asid folic utk awal2 nie. 

Lepas je aritu smpai la ni........... aku mengadekan diri aku sdri..soh hubby ni laa...soh buat tulaa..sian die..tp die paham bini die mmg malas..Mase ni aku dh mule dah ngidam2..steambotlaa terutame nyee..p KL semate2 mkn steambot..hahahha..10cucuk aku sorang jerk. 

Alhamdulillah..syukur sgt2..walaupon awal lg..aku harap kandungan aku ni membesar dgn sihat dan mempunyai jantung yg sihat...almaklumlaa bapaknye bekas pesakit jantung berlubangg..kuikuikuikuikui. Skrg kandungan usia 7 weeks ++..smlm p scan, nampak sarung..doc ckp kecik lg nk tgk jantung..kene tggu lg 2weeks utk tgk jantung...Alhamdulillah sarung berada dalam rahim aku..idokk ler peknen luar rahim kan. Ya ALLAH..jauhkan kandunganku dr perkara2 yg tidak diingini...ade gak kes sarung ade tp janin xde..takot gak akuu...pale otak aku ni mmg jahat di + ngan hasutan setan kan..asek pk yg bukan2 jerk..

Ya ALLAH, kuatkanlah rahimku utk mengandungkan zuriatku ini selama 9bulan 10ari, berikanla dia jantung yg sihat, berikanla dia kesihatan & sempurna cukup sifatnya, jdkan dia anak yg menghormati kedua ibu bapa nya, jadikan dia anak yg sentiase mencintai & bertakwa kpdMU, jdkan dia anak yg berjaya...rahmatila kandunganku ini...amin...

Walaupon aku skrg sedang didlm fasa muntah2, pening2, alah n loye...aku redha...sesungguhnye aku bersyukur...kpd kekwn, doakanlah baby aku sihat yer...nnt korang jd mak angkat die kann??! ;)) 

To L & J : Selamat menjadi tunangan org. Dunia bertunang lg byk cabarannye..nk kawen bgtau date awal2...jgn bulan aku nk beranakk & dlm pantang sudahhhhhhhhhhhhhhhhh!!!

Ni result 1st test..samar2 je line no 2 tu..

Ni Hubby soh test lg..die beli tester soh aku test lg...heylaaaa...

Muke bgn pg die..xcited lebih dr aku..La ni, Hubby dah botak, byr nazar katenye..;))

No comments: