Wednesday, October 7, 2009

Sekor Dah Takde ..

Smlm..aku xg keje..mabuk yg terok..bgn je muntah, pehtu lapar..mkn..muntah..smbil pale brpusing2. Memandangkn smlm ari2 aku sakit, aku amik kptusan xg keje utk kurangkn aku brjln. Sape2 yg rase aku ngade2 or ngumpat blakang aku ckp 'cm die sorang je peknen', trimelaa naseb korang nnt yer..dh peknen baru korang tau rasenye cmne. Masing2 ade bahagian masing2. Kemungkinan org2 nk ngumpat blakang aku sure ade..dlm 75% maybe? 

Nk cite psl kucing sbnrnye..akhirnye kucing yg aku bela dr xde smpai dh umo 9bulan, mati...Anak ke 2 c Jolie yg aku bg nama Baby..xtaula aku ape puncanye. Sblm tu, c kakak n adik yg sakit. C kakak sakit xleh jln lepas keguguran, c adik plakk mulut ulser smbil melecet2. Mlm isnin tu, aku tgk Baby tdo jerk...salu die xcamtu..salu die ngade2 kat aku. Tp memandangkn kakak n adik sakit so aku lebihkan dorang dr Baby..Sape2 meluat, xyah ar sebok bace..ni blog aku!

Tp senin mlm tu Baby langsung xnak ngan aku. Aku angkat die..die xbgn2..brgerak tp pelan. Kebetulan aku xkeje n Syg cuti smlm, pagi die kuar..petang die blk die miau2..dgn suare cm sakit. Aku pon tgkla..tgk mulut cam ulser yg adik kene. Aku pon bgla die mkn ubat c Adik..tp die muntah balik. Pehtu die cm marah2. Pehtu die duduk jeee..yelee org sakit. So aku plan ngan Syg nk bwk die klinik pg nie..tp...

Smlm mase aku kuar nk amik mak, bile Syg kuarkan kete..aku tgk Baby bwh kete terbaring..bile dekat aku tgk...melelehhh air dr mulut die..Sah2 dh mati..aku ape lg melalakk bagai nk rakk..Letak die tepi, tutup ngan kain..p amik mak..p mkn..blk...mulelaa sesi pengebumian...

Syg ar..sian die memlm kene mencangkol...nk buek cmnoo..yg aku tukang sulo lampu..smbil nanges2..ahh sedih gile..ye ar..aku yg sambut mase lahir..aleh2 mati umo 9bulan...Nila mslah aku, kalo membela binatangla..kalo mati sah2 aku nanges bagai nk rak...sampai nk tdoo pon nanges lg..

Takpela..haiwan ni ade tmpt die di sane........yg lebih indah..semoga Baby bahagia disane..aku tau, die tau aku syg die......

* Baby yg kanan sekali...

* Ni mase aku baru2 pindah..5-6bulan cmtu umo die..

* Mase kecikk

* Baru2 nak besar....gonna miss u..

No comments: