Thursday, July 8, 2010

Di Sebalik Nama ..

* mintak maap sbb brsarang trlalu lame ....... bile dh keje bende len yg aku tgk, bile kt umah xleh nk beronline sgt faheim tau2 je ibu sdg ber intenet..so xleh nk lepeee diee..

Sprt yg dijanjikn..aku nk cite kisah di sebalik nama arjunaku..Faheim . ;))...

Kisahnye brmule dr sejak aku n Sang Suami bercinta lg..hahahha..almaklumla, mase brcinte semernye indah, berangan kemainnn..siap berangan kalo kawen nk letak nama ank ape..sure korang pon ade cmtu kan?? mestinyeeeeeeeelah!! ..Mase brcinte Sang Suami duduk area Pandan, so aku ni rajen ler brulang-alik ke Pandan semate2 nk jumpe Sang Suami yg ketika itu aku rase plg ensem lah! hahahhaha..1 ari tu, die bwk aku p lunch area umah sewe die...mkn nasi campur, situ mmg sedapla lauk pauk! lg2 petai yg fresh..perghhhh..xboleh thn ! ..w/pun mase tu brcinte aku xde segan silu utk mkn petai k!! 

Bile dh abeh mkn, nk blk..sdg bf (mase tula..) drive, aku perhatikn kedai2 yg sederet dgn kedai mkn tu. Sekali ade kedai nama ' Restoren Nasi Kandar Fahim '. Eh...sedap pulak nama Fahim tu..ari2 aku p dating kat pandan, ari2 gakla aku lalu dpn kedai tu n tgk nama kedai tu...makin lame makin trpikat. Dan, aku pon dgn rase gediknye, bgtau bf ' kalo kite dpt baby boy..bg nama fahim best jugak kn?' ahakss!! ..Bf time tu pon dgn control machonye 'A'ah..sedap jugak..boleh2'..muhakakakkaka.

So.......aku pegang nama Fahim tu sampaila kami brkahwin. dan bile aku disahkan mengandung, mulala mecari2 nama anak. Search kat intenet maksud Fahim ...alhamdulillah nama fahim itu adela maksud.....dan kami buat kate sepakat utk kekalkn nama tu if dpt baby boy...Antara2 gabungan nama yg aku n suami plan :

1- Adam Fahim - sbb aku suke nama Adam & pangkal A supaye dlm pekse nnt die dok dpn sekali! hahahahha ..cancel sbb dh mcm adam ahmad plak! hahahahhaha

2- Muhamad Adam Fahim - ditambah Muhamad memandangkn nama suami ade Muhamad. cancel sbb pjg takot xmuat dlm ic stlah di bin kn Muhamad Shukri.

3- Muhamad Fahim - utk nmpk sesuai dgn nama abah die nnt .. apsal tah c suami cancel..

4- Muhamad Fahim Al'araf - Suami pilih, katenye ..Fahim = yg memahami, Al' araf = benteng antara syurga & neraka. So kekonon nnt ank die faham ape yg perlu utk masuk syurga n neraka. Tp, stlh dirujuk pd ustaz ejaan Fahim harus ditukar pd Faheim sbb kalo Fahim je maksudnye bkn Yang Memahami..dan Al'araf tu terlalu berat, takot ank xdpt bawak..so cancel....

5- Muhamad Yusof Faheim - Yusof dipilih sbb mase tu ktorg asek dgr kisah nabi Yusof dlm ceramah..seorg yg kacak lg bijaksana...dan sbgai memperingati arwah abah ku......tp cancel sbb pjg jugak ! hmmmmmmmm..

6- Yusof Faheim - haaaaa..akhirnye, nila perjanjian antara aku dan suami ttg nama anak. Tp, c suami nak glamour jgk..die g tukar nye spelling Yusof tu...aku bg pilihan Yusof or Eusoff...tp suami nak Eusoph...trjadi perbalahan disitu eh!! sbb Eusoph tu sekali pdg dh mcm Joseph..kan??

Tp...........bila aku dh selamat melahirkn ank, dan dh kuar wad...suami terus g daftar nama ank..dan seperti biase menggunakn kuasa veto nye..aku tgk surat beranak tertera nama EUSOPH FAHEIM BIN MUHAMAD SHUKRI .......hangen je aku kan! sampai aku termrh suami dpn mak die !! adesssssssssss..ya ampun!!!! nk buat cmneee..trlpssss...

Akhirnye, EUSOPH FAHEIM kami pilih sbb Eusoph sempena nama nabi yusuf dan diharap ank akan menjadi bijaksana & ensem.....dan sempena nama arwah abahku..cuma ditukar ejaannya..Faheim plak membawa maksud Yang memahami, spy faheim cpt 'paham' ape yg baik ape yg buruk....so, anak ku skrg sdg carry maksud seseorg yg bijaksana, ensem dan memahami..amin..

Diam xdiam, faheim dh berusia 2bulan ++..dh semangat..maken kuat nyusu..& nama smrannye AYIEM ! hheheheh..

* betol2 lps brsalin..tgk jela time kol bape tu..brsalin kol 12.28pm, gmbr tu 2 lebih..br pas nyusu kan die

* lps brsalin, mase aku disuruh mkn ..suami azankn..tu adelah ciuman pertama utk arjuna nye!!

* mlm mase dlm wad...mase ni masih lg muke suami..hehehhe coml sgt mase niee..

* Faheim dh besar...dah sebulan maseniee..pandai dh senyum2..

* mase ni Faheim tgh jaundice teruk..cian anak ibu..

* haaaaaa ni dh 2 bulan..muke chebek sbb nk demam..tu nk g kenduri kawen, blk kenduri die demam..

No comments: