Tuesday, November 2, 2010

Kal Ho NaHo....

tajuk n3 ni adalah tajuk filem hero pujaanku...Shah Rukh Khan (melttttttttttttt) ...brgandingan dgn Preity Zinta...Kal Ho NaHo..membawa maksud Esok Masih Ada .....

Ye...Esok Masih Ada...tp, belum tentu kita ada......

Smlm, aku dpt berite kematian staff ITD, UIA...Kak Mustafira pd 31/10 tempoh hari. Bile aku bace blog abg Fahmi yg bg aku news tu...Kak Mira baru melahirkan seorg bayi perempuan..ketika die meninggal, baby die baru berusia 13 hari...mengadu sakit dada dan sesak nafas pagi 31/10 selepas subuh...

Berita ini mengingatkn aku ...bile2 je boleh mati..xkire tua..xkire muda..xkira sakit..xkira sihat...

Dan aku masih heran, napela ade org2 yg berstatuskan Islam masih lg berclubbing2 diluar sane..bercampur gaul, bertepuk tampar ant bkn muhrim...mahupun, yg sudah berumahtangge tp masih lg tonggang terbalik dlm club..lg sedih bile c suami dayus hanye melihat isteri dipeluk or dicium oleh bkn muhrim..membangga diri bila isteri berbaju ketat dan seksi...ohh tidakkkk...adekah dorang2 ni tak percaye akan kematian?? atau..igt dorang ni xmati?? atau..dah set umur bape nk taubat?? ...ade jugak golongan2 perempuan or lelaki islam berpasangan dgn bukan islam...dan terang2 menunjukkan yg dorg tu protess islam...bangge tjok gmbr todak air kencing syaitannn...astagar..Ya ALLAH, jauh aku dan keluarga aku dr perkara2 yg mungkar....

2 comments:

papaYA said...

Rajin berblog nampak :)

Hmm, manusia dunia akhir zaman Tini... Bardoalah kite dan keturunan kita tak tergolong dalam golongan tersebut..

Missfasha said...

aku setuju dengan statement ko tu tini. Insyaallah kita dilindungiNya.