Wednesday, November 24, 2010

2011 Maybe ?

* arini tak bz..so aku leh update bape byk n3 aku sukeee...atlast!

xsmpai 2bln lg, 2011 bakal ketuk kehidupan kite semer..2pn kalo idopla..hope idopla sbb dose lame lom tentu dimaafin, dose baru lom mintak maap lg...dose yg tak sengaje lg...isshkk..ape2pn semer akn mati ..cume lmbt @ cpt ...dan aku arap...aku mati...dlm iman........hehehehhe (ini seriussss)

juz nk cite psl azam aku..kali ni 1st time smbut thn baru aku dh set azam..dulu2 xpenah pon aku nk brazam2 ni...Gua berazam (azam xsemestinye kene buat kn? hehhehe) utk :-


1. Jd Isteri & Ibu Yg Berjaya

- aku skrg dh brjaye jd seorg isteri..dan berjaye jd seorg ibu slps 1/2 jam bertaruh nyawe lahirkan arjunaku Faheim yg ensem..berjaye jd isteri & ibu yg berkerjaya..tp..lom lg jd isteri & ibu yg berjaya... hahahhahahaha adeeeee paheeeemmmm...

- isteri dlm kate yg sbnr...melyn suami dgn baik, bak kate Ustaz Kazim yg berbunyi "isteri2 tdk perlu berperang kejln ALLAH utk masuk syurga, cukup sekadar sabar dgn karenah suami", menguruskn rumahtgge, menjage kehormatan diri, menjage ank2 & so on..so on..

ALLAH berfirman :

"ketika Aku menciptakan seorg wanita ia diharuskan utk menjadi seorg yg istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat utk menopang dunia; namun, harus cukup lembut utk memberikan kenyamanan"

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam utk mampu melahirkan anak dan menerima
penolakan yg seringkali datang dr anak-anaknya.
"

"Aku memberinya kekerasan utk membuatnya tetap tegar ketika org2 lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dgn penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh"

"Aku memberikannya kepekaan utk mencintai anak2nya dlm setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sgt menyakiti hatinya." - patotla ibu2 masih boleh brsbr kalo anak2 derhaka...n still lg leh maafkn ank2.... 

"Aku memberikanya kekuatan utk mendukung suaminya dlm kegagalan dan melengkapi dgn tulang rusuk suaminya utk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan utk mengetahui bahwa seorg suami yg baik takkan pernah sakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya utk berada disisi suaminya tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata utk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya utk digunakan bilapun ia perlukan." - air mata adlh sahabat sejati aku bila mana kisah duke xdpt nk kongsi dgn sape2..

....... sgt hiba ....dan aku tau aku blom jd yg terbaik utk suami & ank aku...zaman ayam anak dara dulu...aku sgt pemalas...bgn tghari..selg cik diah xbebel aku xbgn, lg2 di support oleh ayahanda trcinte ..'biarla dorg tdo...isnin-jumaat dh letih sekolah..weekend biarla tdo lame sket'...tu ayat abah kalo mak pg2 weekend trjerit kejot ktorg adik-beradik...thanks abah! tp..masaelah aku, pangai itu membawe plak smpai dh ade ank..ahakkss! daaannn......oleh itu aku berazamm!!!! slps ni aku nk sentiase bgn pagi, basuh baju, lipat baju, gosok baju stok seminggu, mop 1 umh seminggu sekali, masak awl2 supaye suami bgn mkn jeee..mcm sedare aku ni...die ckp, weekend die dh mcm ari biase jee...xde nk bgn tghari..kol 11 dh siap semer keje umah tgk tv lepak jage ank je...mmg penat, tp dh biase! maybe aku lom biase...tu sbb liat nk mulekn....

penat??? jgn ditanye soal penat...ari2 aku penat...blk keje lewat dh...blk kene msk plak, lyn ank lg....penat??? bapak penat dah wey!!!!!!


2. Lebih Bersabar sbb Sabar aku Sgt Kurang

sabar...sgt tak sinonim dgn empunya nama kartini bt yusof. dlm segale hal..even hal kecik! aku ni seorg yg sgt suke pk -ve dr +ve..mase Faheim kene kuning terok smpai 1time doc klinik soh refer spital ...ahhhh..mcm2 aku pk..takot..takot diduga dgn bende2 yg aku xkan mampu nk adap..mulela fikiran celaru, trmenung, ati ckp mcm2, ngadu kt suami...

plg2 keciknye hal..tgh2 syok bareng lyn tv, suami soh buat air...pergghhh..lg2 kalo aku br pas msk...pergghhhh..kalo dulu pantas je mulut aku menjwb...utk mase skrg aku cume mampu ckp 'aduhhhhhhhh'..kekdg trpancul kt mulut..kekdg dlm ati....

kalo faheim xmo tdo2...mate dh merah, kening dh merah kene plak aku sgt2 ngantok tp arjunaku xmo tdo...tepokla cmne pon...sumbatla susu gantung cmne pon...kalo dulu, aku sgt2 mrh...mase faheim 5bln kot..ade sekali ssh sgt nk tdo, smpai suami pon xnk lyn...bak kate ustaz kazim lg! ala2 bunyi cmni : " org lelaki yg dh brkawin n ade ank kecik ni sgtla penyabar...smpai ank menangis tgh mlm, boleh dia tdoooooo xbgn2, isteri jgk yg xsbr, bgnlaa buat susu ank"..muhakakakakkaka ustaz sgt lawak!! aku pukul bontot faheim laju2...geramnye psl..tp faheim? tgk muke aku dan senyum....sengehh...Ya ALLAH...ampunkan aku....apela yg bdk ni tahu....

jatuh sampai thp korek tabung, pinjam kot mane2 leh pinjam, smpai 1 thp gua rase nk p jumpe along jee...ank sakit xde duit nk bg the best rawatan, perghhh....ini aku dh rase....smpai thp aku ala2 mcm chinta chandurry yg slhkn takdir...ati iblis aku ni siap ckp "ape lg yg xkene??? ari2 aku smayang doa...tetap mcm ni!"..astaghfirullahhal'azim.......kekdg smpai thp hanye leh gelak je...kt opis ikat perot...ehhh bwh dr miskin tegar dh....hahhahah...tp suami? "sabar....sabar..." ....n for now, aku plg takot kalo pampers n susu ank abes n kami xde duit nk beli...." Ya ALLAH...berilah kami rezekimu supaya kami dpt memenuhi keperluan anak dan rumahtangge kami serta membayar hutang2 kami...."

dan sebenarnya aku..ingin lebih brsabar...n for now..if ade yg boleh mendtgkn kemarahan or mendownkn aku, dlm ati pasti aku ckp "aku buat sbb ALLAH", "aku ade ALLAH"...supaye aku lebih bersabar..........

errmm..pe lg huh?? ckopla kot 2 je azam dulu...hahahhahahah sbb kalo bebyk kang takot tak terbuat..ni kalo laki bace confirm tuntut ni! hahahhahaha..

No comments: