Thursday, February 22, 2007

Leh Caye Ke? Hmmmm..

aku xtau nk caye atau tak....tak caye bende dh jd dpn mate..bile caye takot shirik lak!! korang caye ke ngan 'penjaga' ?? xkirela die tu jage umah ker...jage korg ker...tp yg pasti bende xleh nmpk ngan mate kasar. Mak ade cite..yg abah ade pesan kat mak yg jgn risau kalo duduk umah sesorg or whuteva sbb ade yg jage.....tp ape2 pon kite ni mmg ade malaikat yg jage..eh..yeke??..ntah..jahil la bab2 ni...

ade 1 mlm tu..bende ni jd kat mak..mase tu dh tgh mlm..aku dh tido pon...then mak masuk bilik tido..mase mak baru nk lelap..mak dgr bunyi ketukan kayu kat tingkap bilik aku...perggghh seram siot!! dulu.....mase nenek blakang umah aku baru2 meninggal ade gak dgr bunyi cmtuh..sbb nenek tu jln gune tongkat kayu...tp kiteorg ignore sbb tau maybe arwah balik..ye ar baru meninggal....tp bende ni jd last week...so bunyi ketukan yg 1st mak ignore lg...pastu bunyi lg..n maken kuat..mak diam jerk...then bunyi kali ke 3 mak nekad bangun nk tgk. pergghhh tu kalo aku tu maken ketat aku tutop mate..so.....mak bgn...mak takot ade org ngintai cam dulu..so mak amik kayu...g depan dulu..xde bende..so mak g toilet...pon xde nmpk ape....then mak ke dapo.....sekali tau ape yg mak nmpk???!!!!! c mak boleh tak tutup air yg die masak mase tgk tv b4 tido!!!!!!!!! gile!!! agaknye mase die tgk tv die lupe yg die masak air...hamekkk..terkejot gile mak aku!! esoknye baru die cite kat aku...kalo xde bunyi kayu tu tah2 aku n mak dh mati hangus dah....mungkin lom ajal...............syukurrrrrrrrrrrrrrr.....

so aku pon mushhkilll...dulu pon penah jd cmni..mase tu aku baru beli cermin tinggi..aku gantung kat dinding bilik...aku n mak tido kat bawah..n position pale mak betol2 sebelah cermin tu...mak cite..mase tgh2 tido mak pndang arah cermin..then mak ckp mcm ade org tolak die ke arah aku..pastu mak xpuas ati mak pndang blk cermin...pastu mak terase lg ade org tolak die ke arah aku...then mak tido jerk..mak ckp dlm seminit 2 mak pusing blk arah cermin..sekali lg 'org' tu tolak mak arah aku..kali ni btol2 blakang aku...lepas je 'org' tu tolak..tetibe cermin yg aku br beli tu jatuh kat tmpt mak btol2 kat sblah bntal mak!!! gile!!! hamek...pecah..kalo kene mmg tercacak pale mak aku!!!! ..lom ajal namanyer.....terkejot gile aku n mak mlm tuh!! teros aku bukak lampu...tergamam mak..menggigil...mak crite ngan aku time tu gak..langsung kami anak beranak xtido ...dh siang baru tido...

hmm..btol ke ade yg jage??!! ni yg leh wat aku takot nk dok umah sesorg niey!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: