Monday, August 24, 2009

Ramadhan Dtg Lg ...


Ramadhan dtg lg..kali ni berbeze dgn 24years yg lps...ramadhan kali ini aku dh bergelar PN ! ...Mmg berbeze gile2laaaaaaaaaaaaa....

SAHUR

Kalo dolu2, sahur mak yg sediakan. Mak bgn pagi2, perhangat ape yg patot..dh siap semer baru kejot kiteorg sahur...Kejot sekali xbgn, smpai mak aku marah2 laa sbb xbgn2...aleh2 bgn mateee kuyuuuuuuu jerk...tgk laukk ponn xlalu. Asek nk bantal jerk.. Kekadang tu punyela mabok tido, aku bgn minum jerk..Plg dasat, aku soh arwah abah je tlg amikkn aku air. Tak pon..xbgn trossssssss...tp tetapla poseeekan...

La ni, aduhhhhhhhh..kol 4am aku dh kene bgn!! Alarm bunyi pon kekadang aku biar 5-10min..gagahkan diri turun dgn gelap2 tu, ditemani kucing2 yg ade..panaskan ape yg patot..tggu je Syg turun...dh santakkkk, aku lg kene kemassssssss blk...hmmmm...tula die t/jawab seorg isteri. Awal2 pose ni liatla sikit kot...esok2 ok la niee...

BUKE

Haaa kalo dulu makanan utk brbuke pon mak gak yg buat..akak2 tlg2..aku? layan tv jeee..penat gile, xlarat..layanlaa Jejak Rasul petang2. Pehtu kekadang, p ler pasar ramadhan dpn umah..time ni baru nk up kan..g pasar pon nk cantik2 ..hahahha..ye ar sbb every time aku p pasar bdk2 kg sure pandang2nyelahh!! hahahah ye ar..aku kan demand..i xkawan dgn bdk2 kawasan situ k!..Dah mkn semer...aku tlg kemas2 meje jela..basuh2 semer c kakak..kekadang tu aku xtlg pon...fuhh seronok btol zaman2 dulu nie..semer di sediakan.......................

La ni, ondaway blk keje aku dh kene pk nk msk ape..then trigt2 ape lauk yg ade dlm peti ais tu. Then kene lak pk mskan yg leh tahan smpai sahur kan..supaye sahur aku xlaa terok sgt. Dr masak smpaila hidang, aku kene wat..xkan nk soh mak lak kan? hehhehe...dh buke, aku gak kene kemas blk......fuhh dgn perot kebentaknyee..pastu aku akan pastikan balance nasi cukup utk sahur..kalo xckop, msk siap2.. kalo xde lauk..kuarkan ape2 yg patot utk dimasak ketika sahur...nilaa die kalo dh kawen...kalo ade anak nnt lgla kan.........fuhh xdpt ku bygkan...gua ni dh ar pemalas, tetibe cm nk kene wat mcm2 kan..tu asek letih je tuh..adehhhhhhhhhhhhh.

Mlm ke 2 ramadhan aku p terawih ngan abg ipar sbb Syg keje...arini Syg cuti, katenye nk p terawih. Aku..follow jelaa..sure naik moto je kan..dh mcm makcik2 & pakcik2 kat kg2 p surau naik moto erk? Aku dh tentu2 dh sarung telekung kat pale dulu da...............

Ape2pon...insyALLAH, akan aku berusehe utk tingkatkan ketabahan & ketaqwaan aku dlm bulan yg plg diberkati ni...Terbukelaa seluas2nye pintu Syurga...berdoala selagi mampu..rendahkan diri..mintalah keberkatanNYA...Semoga aku jd seorg isteri yg soleha dan baik....amin...

No comments: