Monday, August 17, 2009

Takziah to Uncle Param's Family

Jumaat lepas...1 Malaysia dikejutkan dgn kematian mendiang pelawak lama, Param...sehari slps arwah Ustaz Asri....aku, mak n Syg g ler melawat keluarga mendiang kat Gombak Setia.

Cite psl Param..die ni kwn arwah abah aku. Mmg rapat ar dulu. Dulu mase die leh jalan sdri, die salu dtg umah aku kat Batu Caves tu.. Kiteorg adik beradik kalo nmpk die dtg dr jauh..kalo tgh main kat pdg tu..berlarii g kat kete die. Die benti jee tros masukkk then mesti kiteorg ckp 'uncle, bwkla kiteorg jejln..tp jgn bgtau abah yer..' die ponn bwklaa pusing2 seround 2..pehtu daaaa...

Abah aku plak salu sakat uncle nie..kekadang kalo uncle ni dtg, abah mesti ckp ..'haa tgk, kete je besar..bile owner kuar xnmpak pale..'..muhahakakkakakka..trigt plak zaman2 tu. Ape2 pon die mmg baik. Mase arwah abah aku meninggal, kakak die laa 1st yg dtg melawat kat spital tu...Maria nama die..

Igt mase b4 kawen, die rajin mesej2 aku tanye kabar...tanya kabar mak..salu soh aku take carela..take care mak laa...then yg plg xtahan die ade majuk ngan aku sekali..hahha gare2 aku xbg kad kawen. Ye ar..dh ar aku xtau umah die kan, asal aku call je nk alamat utk bg kad die xjawab call..tabiat diela nie..'suke tgal fon dlm kete'..bile aku ckp aku pos je..pandai plak die ckp 'ishkk..xsedapla cmtuh..xpe, tini sms uncle ur address, nnt uncle dtg'.. tp akhirnye die xdtg jugak, seminggu pas kawen, die mesej say sorry sbb xdtg..sbb die masuk spital lg........its ok la kan..janji die xmajuk dah...lps2 tu die salu gak tanye2 kabarla..tanye honeymoon manela..tup2 meninggal sudahhhhhhhhhhhh...

To Uncle Param..we will never forget u...May you rest in peace uncle....

Uncle wit her sister...pe tah nama die niee..

Ini gmbr dr ondscene.my..aku nk snap sdri seriauu lak aku kannn...Naseb xde yg seram2..setakat lagu2 agama die jela..Utk menghormati si mati aku sekeluarge pon pakaila hitam...xdose kannnnnnnnnnn?? kan?? Ni adik kembar die..Kami panggel die Sara...May You Rest In Peace (R.I.P), Uncle Param...


No comments: