Tuesday, October 13, 2009

Bile Perot Saye Cramp ..

Disebabkan weekend yg bz dgn jemputan2 mkn..walaupun sorang, saye telah menggagahkan diri utk menghadiri majlis yg saye rase patot saye hadir (ade gak xdapek g..minta maap). 

Disebabkan rajin sgt dikenduri, saye diserang cramp di perot..amatla sakit + sengal..Di usia kandungan mencecah 9 minggu ni, saye masih diserang alah yg teruk..pg dh wajib muntah..petang kekadang..mlm b4 tdo pastii muntah..angin 1 badan...tekak yg pahit, perot yg kejap2 lapar tp tekak xlalu mkn, xckop tdo sbb mlm susah tdo..pusing sini xkene, pusing sane xkene. Mange manis jd mknan utama saye sekarang. Saye dinasihatkan utk byk berehat agak tdk brlaku lg cramp2 tu..ye ar, p klinik pon, doc bkn leh bg ubat sbb peknen xleh suke2 mkn ubat..so ? trpaksela tahan sdri..

Saye juga dinasihatkan utk kurangkan berada dikawasan2 yg sejuk..kwsan sejuk?? naseb bekk bilik xde aircond (kipas kuat pon xleh sgt). Cume lemak2 saye akan menjerit bile berada di opis yg sgtla sejuk. Walaupon saye pakai sweater + stokin, sejuk itu masih menusuk2 di tulang temulang saye. Lebih malang bile tmpt duduk saye btol2 tmpat kuarnye aircond itu. Disebabkan opis ni bukan opis aku sorang, trpaksela ibu mengandung ni beralah dgn beraleh tmpt..duduk dimeja sblah meja aku..hmmmmm idokklaa jauh sgt ngan aircond..maseh terase di jari2 + peha + jari2 kaki. Kenela phm2 sdri, saye bknnye raje nk diberi keutamaan kan? Nampak gayenye aku xpunye lemak yg mencukupi utk atasi rase sejuk ituuu..

Dgn rase alah + sejuk yg amat, aku trpk2 adekah aku kene kumpul lebih byk lemak utk atasi rase sejuk tu?? cmne nk kumpul lemak sdgkan mkn xlalu? Kulit pon maken kering..dah ar aku ni susah minum air. Kesimpulannye, trpaksela aku bukak tingkap..yg menjadi mslh bile bukak tingkap ni adelaa..bau-bauan yg masuk. Kejap bau masakan, kejap bau bangkaii!!! Nak xnak aku kene tahan gakk dr perot aku cramp n membahayekan kandungan aku kan?? Ape2 jd pd aku sape yg tanggung?? aku jugak..sape yg akan rase sedih?? kalo tak keluarge aku kann...1 lg, bile bukak tgkap, notebook masing2 plak panas...yg herannye, toshiba yg xcanggih ni xde plak sepanas yg kusangke..xkan aku nk kene duduk bilik dpn yg dh brbulan2 xde org tuu sesorg? dh tentu2 habuk xhengatt...ape yg penting, kerjesame jelaaa...xpon tggula lemakk aku ni brtambah & tepuu..

Selfish tak?? selfish ke aku kalo aku nk hindar kandungan aku dr bende2 yg leh mendatangkan mslh?? Tidak rasenyeee...ape jua yg aku rase, ini bahagian aku..nilaa yg aku kene adap bile brbdn 2. Lain pompuan, lain alahnye..ade yg naseb bek xde alah langsung..kalo yg kureng naseb baik, jdla cm aku nie...Tp ape gune mengeluh? Kalo dulu xputus2 doa meminta zuriat...& dugaan nilaa yg trpakse tempuh sblm saat manesnyee brgelar 'ibu'. Suami menasihati agar tdk mengeluh adapi alah iniiii..oleh itu, aku sentiase 'berbual' dgn baby, agar die baik2 saje didlm..

* dlm keadaan cmni, aku sgtlaa malas smpai solat pon tertinggal2..suami sgtla marahhhh..

No comments: