Wednesday, October 14, 2009

PapaDom

Smlm..stlh dipakse + bergadoh dgn suami, saye ikotkan jugakk kehendak die utk g tgk wayang..Saye bknla sorg yg xsuke tgk wyg, tp kesihatan tdk mengizinkan smlm...dan jugee poket!! Suami saye suke cmnie...time2 kopaklaa die nk tgk wygla, nk mkn steaklaa...adehhhhh..Dgn kesabaran didade, saye turutkan juga..n..PapaDom menjadi pilihan.

Afdlin Shauki punye cerite..mmg kelakar!!! Dienye kelakar dr mule smpailaaa dh abesss..smpai tjok2 nama tuu..haaa puas gelakk laa..PapaDom ok..not 'papademmm' yg kite salu sebot2 tu..its not papademm yg 'diangkat' tp seorg papa yg bernama Saadom..wit his cutiest daugther, Miasara ...n....roh isterinyee...n kedai nasi kandarnye...xmo citelaa kan..p tgk sdrilaa..

Ade 1 scene, papadom anta mia ke sekolah..masuk kelas papadom pelok2 mia..trigt aku kat arwah abah. Camtulaaa abah treat anak2nye..smpaikan tgh melintas pon abah sempat cium2 + pelok2 aku lg..yg aku?? mcm Mia..'rimasssss'. Tp bile dh xde, baru rindu rasenyeee..

N ade 1 dialog Miasara yg buat aku trigt2.. 'Mungkin tu tak wujud, ia wujud kalau kita tak bersyukur dgn ape yg ade dpn mate kite.' ....

Lagu dlm tu pon best! Pengarah die buat sdri kot lagu tu..kesimpulannye, mmg bestlaa. Presentation Mia yg last2 tu mmg sedihh la weyyyyy..gua leh meleleh lakk!! ;))

Dgn boria penang nye, que haidar yg kelakar..lawak2. Pehtu bile dh abehh tu, ade plak scene Mia main bear kat baju Mat, siap gentel2 mate bear (bear tu trletak di dade baju Mat) ..pehtu c Mat buat mukee stoneeeeee..hahahhahaha lawakk! eh g tgk sdri la!

No comments: