Thursday, August 12, 2010

GileR..tp BerbaLoi..aku RaseLa...

Kemain tajuk! mcm berckp dh..n3 ni aku nk cite psl keje gile aku. keje gile yg aku rase ade faedahnye jugak..

AM = Sg Buloh - Cheras - Kota Damansara
PM = Kota Damansara - Cheras - Sg Buloh

yee..nila rutin prjalanan aku setiap ari isnin-jumaat..sbbnye, aku anta anak kat umah kakak aku di cheras..mmg gilee..dr sg buloh, every morning b4 6.30am aku kene kuar umah..utk pastikan aku xsangkot jem kat tol jln duta...aku xpasti ade ke tak nursery kat area umah aku..yg pasti taska adela..

nape aku xanta nursery?

1. aku takot...takot dorg lalai..bkn anak aku sorg yg dorang kene jage. mmgla, kemalangan2 tu adalah takdir..tp tahla, naluri ibu aku ni mmg xkuat utk anta ayeim ke nursery..aku sangop redah KL jem2 anta/amik ayeim semata2 utk pastikan keselamatan die ketika aku xde. Bkn nk kate akak aku pandai jage or xkan brlaku kemalangan..mintak2 dijauhkan..tp..dgn pengalaman die 3 org anak aku percaye family aku dr nursery. lgpn, kalo jd ape2 kat ayeim kakngah aku akan bgtau ondaspot..kalo nursery?? tah2 diammm jee xbgtau...dahh membahayekn nyawe jeee..sbb mmg ade kes, sian ank sedare aku..anta ank kat nursery..tup2 anak demam xkebah2..p pakar..pakar ckp ade pendarahan dlm pale..pdhal die xtau pon ank die jatuh or whuteva..bile tanye nursery btol2, rupe2nye mmg ade jatuh....sian anak die, pale besar dr bdn ..kene plak operate..terus meninggal..sian sgt2..dhla nk dpt ank tu susah...

2. sejak2 anta ayeim ke cheras, aku dtg awl ke opis..hehehhe kalola ade anugerah pekerje cemerlang dr segi kehadiran..akula pemenangnye...kol 8 aku dh trpacak! naseb ade kunci..kalo xde..mamak padang kota gua singgah, milo ais+roti petak+ 2 biji telor 1/2 msk...haaaaaaaa naseb pose! if aku kuar b4 6.30am..mmg xjem..sedap je jln pg..cume nk blk ar terok sket jem nyee....tp xpela, dgn adenye faheim sblah aku tdo dlm carrier oren die tu..aku lege dahh..aku sentiase brdoa semoge aku xngantok bile drive. Faheim plak sgt suke kalo ibu bwk jln..hehehe..die akan tgk lampuu, pokok..termenung..kekdg kang tgk ibu die..pastu khayalll..tup2 lelap sudahhh.....tp !!!! bile aku benti traffic lite or jem mmg die akan nangesss!! heshhhhhhh xkan nk langgar lampu merah syg??? Ayeim jgn nk jd rempit eh!!

3. aku rase..akula rase..dr segi kos, xde beze kot kalo aku anta faheim ke cheras dgn byr nursery..same je..duit minyak tu lebih sket jela ngan tol nyee.. yg berbeze cume dr segi mase n penat jela..mmg penat...tp aku syg anak aku..aku kuatkan semangat aku utk bg yg terbaik utk anak..kalo aku kayee toksah ckp! gua anta dah nursery kt damansara yg sebulan rm800 tu! siap ade doc lg!! haaaa...penat ! mmg penat...tp nila kot perbezaan bujang n dh kawen n ade anak....

No comments: