Tuesday, September 28, 2010

Al Fatihah Buat Keluarga Uncle M.Rajoli

* n3 sedih sket

Akhirnye, stlh diuji dgn kesakitan..ALLAH menjemput umatnye yg bernama M.Rajoli ..

Aku nk cite sket psl keakraban arwah abah dgn uncle m.rajoli..sethn 2 b4 abah meninggal, abah, uncle m.rajoli n uncle zaidi omar selalu sgt jumpe..bile xde job dorang p mancing same2..berhari2..dannnnnn hasil pancing itu dh tentu2la mak aku mangsenye..bwk blk ikan, mak aku tukang masak dorang bedal ramai2..hahhaha..seigt aku bln pose cmtula...sbb aku tgh rajen p terawih mase tu...kekwn abah mmg suke abehkn mase kat umah aku.

Mase ni uncle rocks! pakai key atas pale...kasut rambu ramba, moto kuase besar..hehehe..lgpn, abah dgn uncle bkn org lain..sbb abg sedare aku (ank pd kakak abah) kawen dgn ank m.rajoli..alkisah dulu2, abg sedare penah hilang..dan arwah abah xpenah2 putus usehe nk cr ank sedare die tu...tup2 m. rajoli ajk buat bisnes kat Penang..mase tuuu..uncle xtau lg yg manager bisnes kat Penang tu adelah ank sedare abah aku. kebetulan, kak siti (ank uncle) keje dgn abg sedare aku...so die gunekan akal die, utk mintak tlg uncle m.rajoli utk berhubung dgn abah aku...sooooo, m.rajoli igt itu manager nk ajak buat bisnes ngan bapak aku, rupe2nyeeee..nk jumpe abah aku tula...7thn beb die ilang...trkejot jugak bile leh jumpe blk...dannn nk jdkan cite kak siti ni kawen dgn adik manager tu..abg sedare akula jugak kirenyee...

Mase arwah abah br2 meninggal..ade jugak uncle dtg jenguk2 kami sekeluarge..yg plg kelakar, mase abah meninggal mase tu masih kt tg malim...uncle m.rajoli n uncle zaidi omar ckp ngan mak aku...dorang salu bergurau sape yg mati dulu..siap ckp 'kalo ikot list, m.rajoli mati dulu...tp xsangke usop yg pegi dulu.'..dah ketentuan ALLAH...xsemestinye yg tua mati dulu...skrg ni pon pucuk pon boleh gugur..

Last aku jumpe arwah, thn lps kot..makcik aku buat mkn2 doa selamat..uncle m.rajoli dtg..mase tu, mmg die dh duduk ats kusi roda..boleh ckp tp xjelas..kurus...xseperti dulu...dan latest aku jumpe Kak Siti kat Tg Malim, aku tanye psl bapak die...ape yg die ckp..'alhamdulillah sihat..cume dok ats kusi roda jela..boleh mkn semer..ckp pon boleh..die bkn kanser otak..die ade ketumbuhan di kelenjar dekat otak..'...tup2..berite pemergian uncle...

Dan plg xbest bleh plak kuar kabar angin dulu kate die meninggal, pdhal tgh nazak...hmmm...ape2pon, alfatihah utk Uncle M.Rajoli dan takziah utk Kak Siti sekeluarge...

No comments: