Wednesday, August 24, 2011

Belom Lg..

yer...blom time lg nk beranak...c adik nk tggu raye agknye...thicker sblah kate dh 38weeks..minggu2 normal utk brsalin.. mengeras ade tp kekerapan lom tahap 10min sekali..dsaat menaip ni perot tgh sakit, tp......sbb nk b***ksssss kot..hahhahahha..

alkisah rabu lps, bgn pg nk p keje...nk mandi, cek2 bleeding sikit..xdela byk. Kirenye itu utk 2nd time bleed..mase 1st time darah hanyela 3 titik sebesar ujung jarum kalo tebuk ketas. so aku ignore jela...utk 2nd time, darah+lendir..xbyk...tjok kt mak, mak so p spital...call suami, suami mcm gabra sikit, tp mmg die nk aku branak cpt pon......

aku mandi, siap2..kejot faheim...c abg plak pg2 dh berakssss...mandikn abg dlm keadaan yg brdebar2..takot....seriau....suami smpai...anta abg ke taska supaye mkn minum die trurus...otw spital, bgtau kekwn opis...depa semer wish 'selamat bersalin!!!'...tp c Mekna menambah diakhir perbualan 'sakit dowh!!'...haremmmmmmmm

smpai spital, daftar...disuruh tukar kain batik, bukak spender...menunggula aku.......spital katenyeee..gile lame menunggu...misi pgel buat ctg baby..alhamdulillah jantung adik ok. seriau bile akak sebelah kene review doc psl jantung ank xdpt detect....doc ckp 'puase agknye...'...

1/2 jam pastu doc lelaki pgel...mude..leh thn! hahhahahhaha..saje kasi suami jeles! jeles tak suamiku? ..die tanye bleeding yg cmne..tanye history ank 1st...pehtu ... 'jom saye cek bawah plak..nk tgk bukaan dh berape, kot2 dh bukak'.. *gulp!*..ape xde doc pompuan ker wey!!!!!!!...naseb beklaaa ko kurus doc, jari ko pon kurus jeeeeeee...aku pon bareng ats katil, doc ditemani sorng misi....baru nk cek, katil sblah plak .. 'aduh.......aduh....' dgn perlahannye.. nurse tanye 'napeee??' , die jwb : 'nak berakkklaaaaa'....(trigt plak aku trberak mase brsalin faheim! hahhahahah alamakkkk trberakkkkkkk..muhakakkakakak)..

terus doc g katil sblah, cek dia dulu..sekali doc ckp 'haaaa dh bukak 9, berak apenyeee, nk beranakkkkk'...ahhhh sudahhh..kelam kabut depa p anta labor room.. 'selamatttt dh die' dlm ati aku.......turn aku plak....menahan sakit ketika sesi cek bukaan bwh.. doc : 'dh bukak 3cm, saya thn 6jam dulu tgk cmne..salu ank no 2 cpt...'...ok fine, confirmla laki aku suke....bgtau laki...dan tggu lg.............

1/2jam thn pedih...doc ppuan cina plak pgel...doc : 'jom, aku nk scan baby n nk cek bwh sekali'...aduhhhhhhhhhhh....jolokla lg...........die ckp lg : ' doktor tu ckp kau dh bukak 3cm tp aku xrase 3cm sbb tgk keadaan kau ni xmcm nk beranak'..ok fine! die bebel lg smbil scan : 'kau tau dh baby kau ape? haaa boy...ok baby ok..aku cek bwh pulak'...aku angguk jela....die bebel lg : 'sori yer sakit sikit, haaaa baru bukak 2cm, rahim tebal lg..aku bg ko blk rest kat rumah dulu..kalo kau duduk sini buat letih kau jerk tggu2. aku bg mc 2 ari..dtg blk if mengeras 10min sekali, sakit or bleeding yg byk..'......dah.....

aku pon tukar blk suar, kuar jumpe suami yg mase tu dh beli bubur utk aku mkn sbb awl2 aku ckp nk kene thn....bile bgtau doc suruh blk, muke suami nmpk frust........apsal taah!!

n skrg...asek tanye aku bile nk beranak!! aku jwb ..'tanyela adik ni bile nk kuar...'...maybe suami skrg dlm dilema samada nk blk kg ke tak 27hb nie.....hmmmmmmmm...pkla sdri yer cik abg...

No comments: