Tuesday, August 16, 2011

Raya !!! Raya!!! Raya!!!!

yeah yeah nk raye dh weyyyyyyyyyy!! thn ni aku xcited lebih nk raye sbbnye Faheim dh sethn, dh pandai brgaye, dh bijak, dh byk mkn, pandai main bunge api, pandaila semer2nya trmasukla pandai mlawan ibu! tp ade sikit rase risau bile........................... pk2 bilela aku nk meletop ni.

Kalo tgk thicker sblh tu usia kandungan dh 37weeks..yer..time Faheim dulu time nila aku brtarung nyawa...kali ni? xde plak lg tande2 nk beranak..darah xde, ketuban lom pecah, contraction 5min2 pon xde...tp! adik kerap mengerassssss..tu pon tande ker? seriau plak aku kot2 dh ade tande aku yg xtau...yer..semakin berat..tp aku gagahkn jugak diri utk buat prsiapan raya sbb aku nk suami, ank n mak rasa akn raya...cume lembab sikitla.

kalola aku larat mcm2 aku nk buat...nk brsihkn umah, nk cantikkn umah, nk cat umah n mcm2la lg...tp keadaan xizinkn. suami? dh tentu2 tggu hint aku br die buat..even thn ni maybe aku raye kt Jitra, aku tetap kene kemas2 umah dulu sbb mak n akak2 raya kt sini..sedihnyeee aku xdpt join. Xdpt mkn rendang ayam mak, rendang daging mak, kuah lontong mak...aduhhhh..sbb kalo kt Jitra, ketupat palas n serunding jee...sedap mmg sedap tp kering....ni kalo cite aku lom beranak ar..kalo dh beranak, alamatnye ikan bilis jela...

Persiapan raya? baju dh ade....thn lps color turquoise(confirm slh aku eje! janji ade bunyi)..thn ni suami pulak pilih color..maroon! adehhhh...suami n ank ensem arrr pakai maroon sbb depa putih..ibu dh ar xberape nk putih, sooooo redhaa jela...aku sediakn jubah jugak kot2 xbrsalin lg time raye..so baju kurung pon ade standby......cume bj jln2 je utk abg lom ade lg. itu tggu ujg bulan, suami kate beli kt Jitra........teeettttttttttt (confirm tah ape2!).. abg ade songkok thn ni yer! sooooo cuteeee.........

langsir raye dh ade! yeah2!! so..this weekend plan kemas umah then psg langsir terus....langsir yg aku pilih sgt2la meriah colornyeee..hahahhahah saje je..nk kasi umah nmpk ceriaa..yela, aku xde nnt, mak plak bkn sihat sgt...so aku xnkla kot2 sedare dtg murammm je umah...biar ceria2 sikit. Kuih raya?? yg niiiiiiiiii aku lngsung xpk..tp naseb suami pk. dlm diam2 die dh tempah kuiah raye kt kwn die..okla kan..tp xtaula kuih ape tu...mkn jelaaa...so, my kakak akn take over umah time raye, hopefully umah akan ceria di hari raya nnt....lampu lip lap pon aku dh pasang..

yg penting.................... faheim pandai main bunge api ok!! siap nk pegang api tula lg..heylaaa ank ibu..dh besar dh ko nak...



* eusoph faheim ... sethn 3bln dh ank ibu...besar dgn sihat ok...
* abah n abg..tgk muke abg, xcited btolllllllll
* cubaan abg nk pegang api tu..ibu ni dh ar takot..abg..abg....





No comments: