Wednesday, August 3, 2011

Ramadhan 2011

Salam Ramadhan utk semer pembace blog aku nie (sapela lg nk bace kalo bkn kekwn aku je)...semoge kite same2 memperoleh keberkatan dlm bln pose nie. Ramadhan aku? ..... penuh dgn dugaan...

Bln pose kali ni aku trpakse hadap dgn dugaan sdg sarat mengandung..hampir masuk 9bln..kalo mase faheim, 37weeks aku dh brsalin...skrg dh nk masuk 36weeks..aku pon rase aku xlame je lg sbb dh tegang2, dh meneran2 sdri...ooohhh sgtla berattt...tp, aku tetap pose..alhamdulillah, haus & lapar bknla alsan utk aku tdk menunaikn rukun ni. Cume, cpt letih..biase ar tuuu..yg xngandung pn loteh. Rutin utk bulan pose?

Kali ni hubby dh buat keputusan utk tdk mkn nasi ketike buke pose..hahhahahah..sbb die dh terase dirinye berat! Tp !!!!!!!!! Sahur suami aku mcm berbuke wey!!! dan aku? utk 3 ari brpose ni, 3 kali dhla aku masak utk sahur...kami dh sebulat suare utk brsederhana ketike berbuke. Suami hanya minum susu, mkn kurma dan kuih muih. Aku? mkn bende2 yg simple..aku pon xlalu masuk nasi. Kuih-kuih pon dh kenyang...lps buke, aku akn rest kejap smbil lyn Faheim, kot2 die nk mkn ke ape...dlm kol 10pm cmtu, aku masuk dapo utk masakkkk siap2 utk sahur..Sahur suami akn bgn dulu utk panaskn lauk n nasi...dh siap pgel aku..lps sahur akula kene kemasssss...

1st day sahur suami mintak SUP KAMBING..2nd day sahur suami mintak SAMBAL DAGING..3rd day sahur suami mintak KARI SARDIN...4th day sahur?? suami volunteer utk masak utk aku!! yeahh!! tp biasela..kalo laki aku masak mestila western2..xlain xbkn, macaroni katenyeeee..ape2 jela syg...janji ado. tp yg pasti kalo hubby yg masak, secara automatik aku kene gakla masuk dapo...suami tau msk je, kemas die xpandaiii...hopefully Faheim xnakal..

Faheim?? skrg abg tgh batuk2 + selseme... b4 masuk taska ayeim dh selseme..pastu maken teruk, terus demam... dh bwk klinik alam medic, after a weeks still xok..so aku bwk jumpe PAED DEMC, Dr Koshy.. aku brkenan dgn doc ni sbb penjelasan die sgt2 jelas..dr penampilan aku pon die tau yg aku ni ibu yg xphm sgtla kalo doc gune bahase omputeh or bahase sains kn? hahhaha..so die akn xplain mcm org biase..& ayt yg salu die bg "tgk progres die 2-3 ari, kalau ibu rasa tdk puas hati dtg bwk jumpe saya blk..ada soalan??"....so far, faheim sgt serasi dgn ubat2 dr demc..n yg buat aku lg kuat nk anta faheim kt dr. koshy ni sbb... dia penah review blk ubat2 yg doc biase bg..& aku sgt2 igt pesanan dr. koshy: " bdk bwh 2 thn, tdk boleh bg ubt selseme yg mengantok, next time ape2 ank terus bwk jumpe pakar.."...aik? ni entry psl pose ke psl ank? hahhahahhahahha...salah tajuk daaaaaaaaaaaaaa...

Last, selamat berpuase utk korang semua...semoga tiada yg tglkn pose dgn alsan yg xkukuh...semoge mendapat keberkatan...yg plg penting, aku mohon ampun sekirenye ade trlepas ckp, trsakitkn hati korang secara sedar atau tdk...dan doakn aku utk brsalin kali ni..hopefully brsalin adik sesenang bersalinkn abg (sng xsng, sakit gak weyy!)..amin....

No comments: