Monday, May 11, 2009

Minggu Letih

Sungguh letih minggu lepas...plg letihlaa..pale berat..bdn letih..xtau nk ckp cmner...nnt korang rasela bile time korang nnt. Dah, juz check it out my activities mase cuti aritu :

07-05-09

Bgn awal, trosss g tg.malim amik mamak (abg arwah abah, nick die mmg mamak). Kami g Mahkamah Kuala Kubu utk buat surat sumpah (urusan borang nikah). Surat sumpah ni sbg sokongan yg mengatakan mamak ni adalah wali yg sah memandangkn ejaan nama atok aku brlainan kat ic abah n mamak.

Dh ar panas kan..drive lg..ishkk..letih menunggu lg..sian aku tauuuuuuu. Pehtu dh settle, kami p umah makcik(koperasi polis fasa 2)..lepak sementare tgu kol 4pm (janji ngan ustaz tmn amaniah). Dh mkn2..aku pon g ler ngan wali & 1 saksi. Janji plak ngan saksi ke-2 kat masjid. Smpai2 sane, jumpe ustaz ensem ;)) ..dh sign2 c saksi ke 2 ni xsampai2..Ya ALLAH hai..aku brsbr jela..so aku igt nk settle je dulu wali sbb wali jauh...sekali nk blk, saksi ke 2 smpai..settle semer....alhamdulillah....

08-05-09

Pagi2 gak kuar..nk submit ke Pejabat Agama Keramat. Singgah opis Farah nk wat 1 copy (dsbbkan aku nikah luar daerah/kariah so kene ade 2 salinan). Sbb pg2 tu mane ade kedai bukak lg kan. Tggu jap, then tros g Keramat. Smpai2, sumbit borang..pehtu staff tu ckp :

Staff : "dtg ari isnin ye..sbb pegawai semer xde opis..g tilawah kat tmn amaniah"

Mase ni aku panas dh..dh arr bape hb dh..tangguh2 lg borang aku kan..aduhhh..serabut gile2 otak aku niee..ye arr takot gak senin g tetibe die kate xde je kan. Kalo kot ye pon ade tilawah, tgl la sorg kat opis wat keje..ramai yg dtg ari jumaat keciwaaa jerk...

Pehtu, mak tros ajak g Batu Caves edar2 kad yg tertgl...pehtuu troos ke tangkak. Kol 3pm brtolak, kol 4pm aku smpai..mmg pecotlaa aku ngan kelise comel aku tuh..menggigil2 kete tu..dlm pale ni asek pk borangg jerk...dh smpai sane, edar2..kol 5pm gerak KL..tp c mak yg drive sbb aku ngantok. 

Mlm plak, p fitting baju kat ampang. Amik Syg dulu kol 9pm..bile aku tgk baju aku..barulaa terase lege. Segale penat ilang beb! Puas ati gile tgk baju tu..mmg seperti yg aku idam2kan..bahkan lebih lg...xsangke btol...asek tersonyumm yoo aku niee..Ukuran bdnku dh turun 1 inci...Sian aku tauu...

09-05-09

Cantikkn tarikh nie?? Dulu plan nk nikah tarikh nie...tp xkesampaian. Haa..dlm kol 12pm cmtu p kenduri kawen kat Batu Caves. Pehtu blk2 tukar baju..berdesuppp p umah atok. C Atok nk wat kenduri bidang terjun daaaa..soh mak aku blk masak..Aduhh..letihh btol laaaa. Aku dgn sabar menunggu. Tp kesabaran berbalas dgn mskan rendang ayam tua n pulut kuning sikit..sedap2..aku gatah ayam cukop2. Balik aku tross tdo xde tggu2 dah..Igt nk plann bgn lmbt..tetibeeeeeeeeeeeeeeee...dpt call dr makcik, abg ipar abah (kire pakcik ar nie) meninggal...innalillah...

10-05-09

Pagi2 gak bgn tuu...berdesupp ke Tg Malim melawat jenazah. Aku tlg cerai2 daun pandan utk dibuat bantal. Smpai ke kubur bagai aku nie...singgah jap kubur arwah abah. Sedekah ape yg patot...smbil pk nk kawen tp abah xde...hanye mampu bergenang air mata jela....Segale urusan yg menjadi t/jawab seorg ayah, trpakse aku n mak pikul.....hanya ALLAH jela yg tahu brtapeee susahnyeee....Sian sgt2 kat Mak.....Aku harap ALLAH memberikan kesabaran yg tinggi utk Mak. Utk hadap pangai anak2, hadap segale2nyela....Selamat Hari Ibu, mak...dlm keadaan cmnie, xmampu dahh hadiahkn ape2...sekadar peneman disaat suka & duka jela.

Mlm plak, janji ngan fana & akak manes bg dorg kad. Sbb 2 ni mmg susah noo nk jumpe. Tepi jln pon jd gak borak2 kan...Tp akak manes dh bgtau awal2 xdpt dtg majlis 30/5..Wey akak manes!! ko xdtg kat Jitra ko siappp!!!!! Upload gmbr jatuh kat youtube nnt!!! ;))

Hmmm..itulaa ari2 ku yg letihhh...gile letih.....dh xpk seronok kawen dhh..serabuttt yg byk.

No comments: