Wednesday, May 6, 2009

OOOO Ustaz....

24 ari lg..masih byk persiapan yg lom buat. Ntah, rase cm dh settle tp bende aku xnampak dpn mate, so aku cm risau sentiase. Ape yg penting!! (intonasi wonderpets), borang nikah guee lom buatt!!! Arghhh ini plg2 wat aku tension!! Disaat2 lg 24 ari...esok n luse aku amik cuti (abeh cuti!) utk settlekn borang. Proses lambat disebabkn borang nikah Syg amik mase smpai 2weeks! 2weeks ok!! Ni semer gare2 tidak cukup kakitgn yg brgelar jurunikah (bkn sng nk jd niee..) di Masjid Pandan. Die andeh2kn tunang aku tu ..

Mase jumpe ustaz, ustaz ckp : "esk dtg lps zohor yer.."

Bile dtg lps zohor, ustaz ckp : " ehh satgla lepas Asar.. "

Dtg lps Asar, ustaz ckp          : " esok2..lepas maghrib.. "

Dtg lps Maghrib, ustaz ckp   : " alaa..saye ade hal, esok lps Isya'

Bile dpt jumpe Ustaz, hal lain lak jd...borang kene reject sbb gune font kecik (b4 tu dh tanye pjbt agama, Keramat..staff sane ckp boleh..). 1 hall plakk!!...Mase ni hangen aku jgn ckplaakn..Syg mmg kene mrh je ngan aku..naseb baiklaa Syg aku ni dikurniakn kesabaran yg tinggi. Aku hangen ngan ustaz!!!! Trpaksela Syg g amik borang baru, buat blk cm proses awal. Dah dpt sign ustaz yg mahal tu, borang maustatin plakkk Nazir yg kene sign!!!. Jumpe Nazir, Nazir ckp : 

Nazir : "isi dulu borang, bg kt pejabat..ari isnin dtg amik"

Bile Syg dtg Masjid ari Isnin, staff pejabat ckp  :

Staff : "Nazir belum sign la dik.."

Tros Syg ngadu kat aku even die tau aku akan mengamokk besar!! Aku mmg xtahan dah...Aku mintak no Nazir, sbb bile Syg call die xjawab, Syg mesej die xreply. Bile aku call ?? Die xjawab gak! tp die call balik..Die ckp  :

Nazir : "td u ade call nombor nie ker??"  kemain!!!!!!!!!!!!

Aku : " Nazir, last week Tunang saye submit borang permaustatinan kat masjid, Nazir janji Isnin dh siap..bile time die collect, Nazir xsign lg. Cmne ni ehh??"

Nazir   : "Bile die anta..tak de hantarla tuhh.."

Aku :   "hantarrrrrrrrrrr..staff situ pon ckp Nazir yg xsign2 lg. Saye ni nak cepat! Nikahnyee ujung bulann..Borang saye lgla rumittt.." -->> nada keras sikit!

Nazir : "ye..ye..maghrib soh die dtg, saye ade..".

So, Syg maghrib kat masjid..then tros ckp borang dh settle..legeee akuuu..then Syg dtg umah bg borang die..Sian sgt2 aku tgk muke die. Nmpk sgt muke letih layan kerenah org len..tolak sane sini..kerenah aku lg yg asek nk mrh die..I'm sorry Syg....Ape yg jd kat Syg psl borang nie same je ngan kad kahwin tu...semer org nk andeh2kan diee..aku?? gua mmg hangennn..1st person yg kene of course ar Syg..smpai aku g sendirila kedai tu p settle...Igt aku takot ngan owner kad tuh? Gua byr ok!!! xde tunggak2!! Tp, ade 1 ayat dr Syg yg wat owner tu terkedu :

                                 Syg : "saye xkirela bape byk yg abg amik kat member saye, skrg ni dhlaa kertas xmcm kami nak, now spelling salah. Saya nak kad tu berbaloi dgn ape yg saye bayar. Ckopla..ape yg salah saye xpk dah..janji spelling tu btolkan."

Sian Syg kan...agaknye tu sbb jodoh die ngan aku. Ye ar, org tgk die diam2, leh tolak sane sini..Dia bakal suami aku, akan aku pertahankan sebab die akan jd suami aku...Now, Syg dh lege sbb urusan die dh selesai..die tgh persiapkan kerohanian plak....;)) dh bye!

No comments: