Friday, October 22, 2010

Di Mana Kan Ku Cari Ganti .......

Di mana kan ku cari ganti..Mungkinkah di syurga...Untuk kawan berduka..Menangis bersama, selama-lamanya..

Sempena bln memperingati Allahyarham Tan Sri P Ramlee...aku pon nk buat n3 mengenai die.

Bg aku, beliau adalah lelaki yg boleh dikategorikan ensem...hehhehe..aku suke time2 cite Madu 3 tu..mase die mude time kurus tak bapela nk ensem..bile dh gemok sket..ensem ar..teringat plak arwah abah penah ckp.. seniman adalah org seni....bile sebut psl seni, seni itu subjektif...mcm2 seni...seni lakon, seni tari, seni lukis, seni muzik...dan org yg layak diberi gelaran seni bile sesorg tu berkecimpung dlm dunia seni yg merangkumi semua seni..(pe aku ckp ni?)..

Ye..Tan Sri P Ramlee mmg sajak diberi gelaran seniman..sbb beliau adalah anak seni yg 1 1 nye penah jd..PELAKON, PELAKON KOMEDI, PENGARAH, PENERBIT, PENULIS SKRIP, IDEA ASAL, PENYANYI, PENULIS LIRIK, PENCIPTA LAGU, MAIN ALAT MUZIK..ape lg yg aku trtgal??...menari pon boleh..mcm2la..cite2 n lagu2 beliau tak lapok dek zaman...dh tgk pn, kalo tgk lg sure tgk mcm lom tgk..lawak2 die pon, kalo dgr lg..still nk gelak..idokkkk leeee xabeh2 'lupklasdri..lupklasdri..'

Semoge roh arwah ditempatkn dikalangan org2 beriman..diluaskan kuburnya, dijauhkan dr seksaan kubur, diterangi kuburnya dan dipermudahkan segala2nya...kalo sape2 yg asek dok tgk cite2 beliau, jgnla tau tgk je...sedekahknla Alfatihah...amin....

* agk2, dlm malaysia ni..artis mane yg btol2 sajak bg gelaran seniman n seniwati ??

No comments: