Friday, October 29, 2010

Tua Sebelum Umur ..

* n3 utk peringatan diri aku sdri..if kekwn kt luar bace then mendtgkn keinsafan..alhamdulillah..sama2 kita berusaha ke arh yg lebih baik..eceh!


tittle n3 ni sinonim sgt2 ngan aku ok!...br je td kwn sekolah kate aku dh mcm 35thn!! aduhhhhhhh..sedih2!! gua sentap!!! ...last week, abg ipar ckp aku dh mcm makcik2..makcik2 ok! bkn akak2..tp makcik2!!..aduhhhhhhhhh sekali lg!!...sian aku tauuu...tp aku mmg perasan..muke n dress up aku mmg dh mcm auntie2..hehehhe auntie2 yg xbape nk kaye..bkn mcm mak datin...actually xsentap pon..tp jauh disudut ati..aku nk jd ibu yg glamer...ibu yg cun..hot mama tanpe membuke aurat...dan aku salu ngadu pd suami.........tp jawapan suami meredakn aku..

"takpela syg....nnt kat syurga..Syg akan lg cantik dr bidadari syurga"

tettttt...aku iyekan je...biase ar setan hasut utk aku cantik2 diluar...spek mate aku pon dh mcm ustazah2...make up pon xde...kalo kuar juz letak eyeliner, blusher sikit n lipstick kaler bibir..cuci muke pon juz gune sabun susu kambing import dr kg suami..tujela..no toner2..no mask2...confirmla mcm tua kan! Baju?? xyh ckpla...dulu zmn jahiliah, byk ar baju gedixxss...la ni xleh pakai dh tu semer...kekdg rembat mak aku nyee..manelaaaaaaaa xmcm makcik2 hahhahahah...tp, aku nk cantik utk suami..tp suami lg suke aku mcm ni...cantik utk dia jela...dlm bilik salula die ckp aku masih sexxxsiiiii ok!!!..curve terbaik didunia ok!!!! hahhahahaha

ape2pon...aku sdg cube jd wanita, isteri, ibu dan anak yg solehah...walaupon aku brtudung tp aku masih lg pakai lengan pendek..haram2!! kaler2 baju aku semer terang2...utk pengetahuan umum..isteri2 solehah diwajibkan pakai baju kaler gelap2 supaye kt luar tdk menarik perhatian org2 bkn muhrim...tudung?? jgn ckpla...bak kate abg ipar aku.. 'ni tudung kee tudung saji??' hehhehehe..tudung harusla yg menutup dada..tudung aku?? aku pin kiri kanan...kalo tutup dpn confirmmmmmmmmmmmmm mcm tua...baju?? ade jugak baju aku yg masih ikot body..hehhehe haram lg! ooo tidak......bilela agknye aku btol2 boleh pakai seperti muslimah???

kalo korg2 kt luar sane ade nmpk or tgk gmbr aku yg baju terketat sikit..itu adelah hasil kedegilan dan hasutan syaiiitannnnnnnnn...b4 kuar suami mesti tegur...tp aku nkkk jugak lwn..confirm dh tempah neraka 1..adusss...bile btol2 nk jd muslimah ni?? mcmla esok aku confirm idop kan??...what say u??

3 comments:

papaYA said...

Aku pun tak pandai make-up, pergi keje cuma pakai bedak asas, eyeliner (wajib), lipstick sikit kaler tak merah. Tapi bab jage kulit muka tu, aku jaga betul. Pstikan minum air putih byk2 sehari supaya kulit tak kering, moisturise, toner, mask.

Baju aku keluar memang sekarang semua yang tutup sampai bontot, tak warna hitam, coklat. Tapi aku suke beli baju comel2 utk pakai kat rumah depan suami. Pastu kat rumah pun make-up2 n wangi2 sikit lepas mandi.. :D

Prinsip aku, kesihatan badan dan kesihatan kulit wajib jage. Kalau taknak yg beli produk2 kat kedai, amalkan petua2 orang tua.

KYser said...

aku plak kulit sensitif dgn produk2 kt luar nie..xkirela moisturise ke..mask ke..toner ke..mmg mudah naik jerawat..oleh itu petua2 lama yela yg dpt aku amalkan...

kalo tau tmpt2 baju yg tutup aurat yg masih brcirikn moden..update la ye..hehheheh

aku kalo kt umah masih brskrit pendek..hehhehehe..tgh2 msk, suami pelok dr blakang...oohhh sgt best kan? hehhehehe

papaYA said...

Ye best sangat bile suami peluk n cium pipi mase memasak..hikhik..

Aku suke vintage clothes panjang, pakai dengan seluar jadi aku selalu ushar blog ni http://vintagebiribiri.blogspot.com/