Sunday, January 14, 2007

Miss Him So Much ....



I miss him so much....very2 much...xde ape yg aku leh wat kalo aku rindu die..hanye kenangan2 aku dan die jerk wat pelepas rindu aku nie...so far aku xde lg mimpi2 pasal abah...lame dah xmimpi pasal die..dlm mimpi seolah2 cam real je aku jumpe die..teringat aku pd kata2 abah "NAPE NINI NAK TAKOT MATI? ABAH XTAKOT MATI..SEBAB MATI SEKALI JER..HIDOP 2 KALI..KEJAP JE MATI..PASTU HIDOP BALIK..YG BEZA KEHIDUPAN SELEPAS MATI...YG TAKOT MASE NAK MATI TU NANTI" ..tu antara nasihat abah mase die idop..mase tu aku dlm kete ngan abah tggu mak kat hospital..tetibe abah tanye aku samada aku takot mati ke tak..4 surela aku jawab takot!! abah akhiri perbualan kiteorg malam tu dgn ayat "KALAU ABAH MATI NANTI..ABAH XNAK LAIN..CUKUPLAH AL FATIHAH SELEPAS SOLAT".....kalo nk dihitung..mmg boleh dikirela ngan jari bape kali je yg aku sedekah!!! ishhhkkk.....camnela keadaan abah skrg.........................................


Td aku g melawat abg tapa, Sudiro Sukirman yg berlakon sama ngan abah dlm cite umah kedai...borak2..die ckp Kartina Aziz, aku pgel die auti Tina..mmg cari2 family aku terutama mak..die nk bgtau something!! isshhkk.....xpenah2..then abg tapa call auti time tu gak....then mak borak2 ngan auti..rupe2nye..auti cerite..mase die g mekah..auti mimpi..tgh2 die wat saei..die nmpak arwah abah lambai2 kat die...then auti tanye ustaz kat sane ape makne nyer...tu yg auti nk jumpe mak.....alhamdulillah.....auti wat tahlil utk abah kat sane...so auti planning nnt nk wat sekali lg samada umah die atau umah aku.....dah lame gak xbuat tahlil utk abah..last tompang jiran mase mak dorg meninggal...insyAllah..


Mase kecik aku byk abes ngan abah..beze kakak n kakngah..dorg byk nenek yg jage. Aku mmg membesar kat Batu Caves ni haa..dulu mase abah xkeje..abah la yg jage aku. Kemane abah g..die mesti bawak aku. Aku igt lagi bile abah bawak aku g lepak ngan kekwn die kat kedai cine. Abah tgk kekwn die main mahjong..then abah upah aku ngan air teh o ais n roti bakar. Duduk le aku sesorg tggu abah. Naik basikal je time tu..bile ujan.. abah soh aku masuk dlm baju die utk tutup pale. Kirenya aku ni anak abah lah!! Kekwn pon tau cmne manje nye aku ngan abah. Abah pergi mase aku berusia 16 thn.. Argghhhh!!!! mude sgt2 aku time tuh!!! Susah sbnrnye idop tanpe insan bernama 'Ayah' nie..even org ckp ketiadaan ibu tu lebih terase dr ketiadaan ayah...bg aku yg dah rase...ketiadaan abah mmg payah aku tempuh. Hilang semer respect sedare2 kat family. Dari situ baru la aku tau sape sedare yg btol2 sedare. Aku xpenah rase abah xde, even kat umah pon..aku sentiase rase abah ade. yela..dulu time abah ade pon..die suke kuar balik tgh2 mlm. So abah balik aku dh tido..so xde rase sgt. Tp aku terase sgt bile tgh2 mlm aku terjage dr tido then nk minum..kalo dulu mesti aku jerit "abah..ni nak minum"..even dh tido..abah bgn amikkan aku air..kekadang nk kencing pon aku kejot abah..tp skrg..............abah..ni rindu abah...rindu sgt2!


Semoga abah tenang, semoga diperluaskan kubur abah, semoga diterangkan kubur abah, semoga diampunkan dosa2 abah, semoga abah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman....Al Fatihah utk abah.......amin..

No comments: